Formulė 1 2024 m. sezono apžvalga – prognozės, tvarkaraštis, trasos

Paskutinį vasario savaitgalį prasideda 2024 m. „Formulės 1” sezonas, kuriame varžysis 10 komandų ir 20 lenktynininkų. Šių metų sezonas turės rekordinį kiekį 24 etapus, tarp kurių ir pirmą kartą nuo 2019 m. Kinijos „Grand Prix“.

Praėjusiais metais Max Verstappen dominavo nuo sezono pradžios ir gana greitai užsitikrino čempiono vardą. Tai lėmė, kad intrigos reikėjo ieškoti kitur – kas užims antrą vietą, kam pavyks patekti į penketuką ir t.t.  

Artėjant 2024 m. F1 sezonui, paruošėme penkis ilgalaikius statymus, kurie leis domėtis „Formulės 1” lenktynėms, net jeigu čempionas paaiškės ir vėl anksčiau laiko.

Ilgalaikiai F1 statymai yra vieni iš tų, kurie pritraukai nemažai dėmesio, kadangi tai puiki galimybė pasižiūrėti, kaip pavyko pritaikyti tarpsezoniu surinktą informaciją.

Ilgalaikių statymų pasiūla bendrovėse dažnai būna koreguojama ir sezonui įsibėgėjus, tačiau tuomet ne visada galima rasti tokios pačios vertės statymų kaip sezono pradžioje. 

Pagrindiniai akcentai:

  • Rekordinis etapų skaičius – 24: 2024 m. „Formulės-1” sezone bus surengtos rekordinės 24 lenktynės, įskaitant Kinijos Didžiojo prizo lenktynes, kurios po 2019 m. pertraukos sugrįžta.
  • Ilgalaikiai statymai: Penki ilgalaikiai statymai siūlo intriguojančias galimybes F1 entuziastams: Lando Norrisas laimės daugiau nei 1,5 lenktynių, Lewisas Hamiltonas iškovos daugiau nei 1,5 pergalės, o „McLaren” aplenks „Ferrari”.
  • Vairuotojų analizė: Straipsnyje įvertinamas pagrindinių vairuotojų, tokių kaip Lando Norrisas, Lewisas Hamiltonas ir Sergio Perezas, potencialas, atsižvelgiant į jų ankstesnius rezultatus ir komandų dinamiką.
  • Komandų dinamika: „Ferrari” vykstant pokyčiams, o „Mercedes” susiduriant su neaiškumais, konkurencija tarp komandų stiprėja, o tai žada įdomų ateinantį sezoną.
  • Tvarkaraštis ir pokyčiai: Išsami informacija apie 2024 m. „Formulės-1” tvarkaraštį, komandas ir lenktynininkus, taip pat įžvalgos apie būsimus pokyčius, pavyzdžiui, Hamiltono perėjimą į „Ferrari” ir „Mercedes” ateitį šiame sporte.
formule-1-prognozės
📖 Turinys

Lando Norris laimėti etapai – daugiau 1.5 @ 2.30 

Lando Norris 2023 m. sezono pradžioje niekuo neišsiskyrė, tačiau antroje sezono pusėje parodė visą savo potencialą. Pirmą kartą ant podiumo užlipo 11-ame etape ir nuo to laiko ant podiumo buvo septyniuose etapuose iš trylikos.

Ypač solidi atkarpa buvo sezono pabaigoje, kai 16 – 19 etapuose užėmė antrą vietą, o 21 vėl liko antras. Iš visų septynių podiumų net šešis kartus L. Norris liko antroje vietoje ir vieną kartą buvo trečias.

Atsižvelgiant į tobulėjantį lenktynininką, galima tikėtis, kad artėjančiame sezone 24-erių britas laimės etapą ne vieną, bet bent jau du kartus. Praėjusiais metais buvo labai arti to ir būtų tikrai netikėta, jeigu artėjančiame sezone L. Norris padėtų žingsnį atgal, o ne į priekį.

Žvelgiant į pagrindinius varžovus, jie bus visi tie patys, todėl kažkokio didelio šuolio iš kitų tikėtis nereikėtų. Geriausius koeficientus šiam ir kitiems statymams rasite mūsų atrinktose F1 lažybų svetainėse.

lando-norris

Nors ir laukiama geresnio L. Hamiltono pasirodymo, nereikia pamiršti, kad šiais metais bus dvejais etapais daugiau nei praėjusiais – prisidėjo Kinija, o taip pat vyks etapas Italijoje, kuris buvo atšauktas. 

Vienintelis minusas šiam statymui – M. Verstappen dominavimas. Jeigu olandas ir toliau demonstruos fantastinę formą, laimėti kitiems lenktynininkams bus labai sunku.

Tačiau, jeigu solidi sezono pradžia „Red Bull Racing“ atstovui leis beveik užsitikrinti čempiono vardą, galima tikėtis atsipalaidavimo tam tikruose etapuose, kur tuo pasinaudoti galės kiti lenktynininkai, tarp kurių ir L. Norris. 

Aktualūs klausimai

🏎️ Kas yra „Formulė 1"?

„Formulė 1″ – tai svarbiausia tarptautinių automobilių lenktynių klasė, kurioje didelio pajėgumo vienviečiai automobiliai varžosi „Grand Prix” varžybose, vykstančiose viso pasaulio trasose. Šioms lenktynėms būdingos pažangiausios technologijos, intensyvi komandų ir lenktynininkų konkurencija bei pasaulinis gerbėjų ratas, kurį traukia greitis, meistriškumas ir reginys.

🏎️ Kada prasideda 2024 m. „Formulės 1" sezonas?

„Formulė 1″ sezonas prasideda paskutinį vasario savaitgalį.

🏎️ Kiek kainuoja „Formulės 1" automobilis?

„Formulės 1″ automobiliai yra vienos brangiausių transporto priemonių pasaulyje, o jų kaina labai skiriasi priklausomai nuo tokių veiksnių kaip kūrimas, technologijos ir eksploatacinės savybės. Vidutiniškai vieno „Formulės 1” bolido gamyba gali siekti nuo 10 iki 20 milijonų JAV dolerių, o geriausios komandos, norėdamos išlaikyti konkurencingumą šiame sporte, investuoja gerokai daugiau.

🏎️ Kas yra 2024 m. „Formulės 1" sezono favoritas?

2024 m. „Formulės 1″ sezono favoritas yra Max Verstappen.

🏎️ Kiek yra 2024 m. „Formulės 1" sezono etapų?

2024 m. „Formulės 1″ sezone bus 24 etapai.

Lewis Hamiltonas laimėti etapai – daugiau 1.5 @ 2.08 

Paskutiniai Lewis Hamiltono sezonai tikrai nepriminė tų laikų, kai britas tiesiog dominavo ir laimėjo F1 čempionatą šešis kartus per septynis metus.

Kad ir kaip tai skambėtų, L. Hamiltonas nelaimėjo etapo jau dvejus metus iš eilės. Jeigu pažvelgtume į praėjusius metus, trejetuke britas buvo vos šešis kartus ir tris kartus užėmė trečią vietą. 

Abejoti L. Hamilton galimybėmis nereikėtų, o panašu, kad ir „Mercedes“ šiam sezonui bus kiek labiau pasiruošusi. Visi jau girdėjome, kad kitą sezoną britas persikelia į naują komandą ir taps „Ferrari“ nariu.

lewis-hamilton

Palikti „Mercedes“ turėjo būti gana sudėtingas sprendimas, bet atsižvelgiant, kad ir praėjusiais metais buvo kalbų iš lenktynininko, kad komanda turėtų labiau pasistengti, galiausiai buvo priimtas toks sprendimas. 

Nors paskutiniai dveji sezonai iš L. Hamiltono pusės nebuvo įkvepiantys, laimėti du etapus šiam lenktynininkui tikrai nebūtų kažkoks įspūdingas pasiekimas. Norint atsisveikinti su „Mercedes“ pakelta galva, britas gali laimėti jų kur kas daugiau ir, galbūt, netgi įnešti kažkiek intrigos.

Sezono pradžia turėtų būti tas laikas, kai britas gali kovoti dėl laimėtų etapų. Po visų kalbų apie perėjimą į „Ferrari“, geriausias priminimas apie save būtų laimėti keli „Grand Prix“. 

Visą informaciją kur stebėti „Formulės 1″ lenktynes rasite mūsų paruoštame straipsnyje – F1 tiesiogiai internete.

„McLaren” užims aukštesnę vietą nei Ferrari @ 1.60

„Ferrari“ praėjęs sezonas buvo didelis nusivylimas ir nieko keisto, kad komanda imasi permainų, ypač, kai atsirado galimybė į komandą pasikviesti L. Hamilton. Nors „Ferrari“ tik trimis taškais nusileido „Mercedes“, jiems nepavyko pasinaudoti ypač prastu L. Hamiltono ir G. Russell pasirodymais.

2022 m. „Ferrari“ surinko net 554 taškus ir turėjo 39 daugiau nei „Mercedes“. Praėjusiais metais taškų suma buvo tik 406. 

Šį sezoną ypač daug tikimasi iš „McLaren“ komandos ir jos lyderio Lando Norris. Iš brito laukiama ne tik kelių laimėtų etapų, bet ir stabilaus pasirodymo ant podiumo.

mclaren

Praėjusio sezono antroje pusėje ant podiumo matėme ne tik L. Norris, bet ir jo komandos draugą Oscar Piastri. 22-erių australas turėjo kelis tikrai solidžius etapus, o ir bendroje įskaitoje pateko į dešimtuką ir liko devintoje vietoje. 

„Ferrari“ komandos lyderiu ir toliau turėtų būti Charles Leclerc, tačiau bus labai įdomu pamatyti, kokį sezoną turės Carlos Sainz, kuris žino, jog 2025 metais „Ferrari“ komandoje jo nebebus.

Motyvacijos pasirodyti ir tuo pačiu užsidirbti kontraktą kitoje komandoje tikrai netrūks, tačiau motyvacija tikrai dar nėra viskas, kas garantuoja aukštus rezultatus. 

„Mercedes” užims aukštesnę vietą nei Ferrari @ 1.85

Jeigu šį sezoną antroji vieta konstruktorių įskaitoje matoma „McLaren“ komandai, tai „Mercedes“ ir „Ferrari“ kova dėl vietos trejetuke turėtų būti ne ką mažiau atkakli.

Didelė tikimybė, kad būtent visos trys komandos kausis tarpusavyje ir skirtumai bus tikrai nedideli, tačiau „Ferrari“ atrodo kaip mažiausiai galimybių turinti komanda. 

Pirmiausia, praėjusių metų rezultatai nesuteikia optimizmo artėjančiam sezonui. Antra, labai daug priklausys nuo išvykstančio Carlos Sainz.

mercedes

Taip, motyvacija pasirodyti, užsidirbti naują kontraktą yra suprantama, tačiau komanda pasirinkusi L. Hamilton vietoje jo parodė, kad nebetiki savo lenktynininku. 29-erių ispanui būti tokioje aplinkoje artėjantį sezoną bus ne ką lengviau nei praėjusiais metais, kai rezultatai tikrai nebuvo geri.

Jeigu sezono pradžia „Ferrari“ komandai nesiklostys, didelė tikimybė, kad antroji sezono dalis bus dar prastesnė, kas ir nulems mažesnį taškų skaičių nei „McLaren“ ir „Mercedes“. 

Laimėtojas be Max Verstappen – Sergio Perez @2.11 

Abejonių, kad 2024 m. čempionu taps Max Verstappen beveik nėra. Puikią formą demonstruojantis lenktynininkas turi visas sąlygas pratęsti seriją ir čempionu tapti ketvirtą kartą iš eilės. Praėjusiais metais komandos draugo dominavimu puikiai pasinaudojo Sergio Perez.

34-erių meksikietis praėjusiais metais surinko 285 taškus ir 51 tašku aplenkė trečioje vietoje likusį L. Hamilton. Jeigu pažvelgtume į dar ankstesnį sezoną, 2022 m. su 305 taškais jis liko trečioje vietoje ir surinko trimis mažiau nei Charles Leclerc. 

sergio-perez

Praėjusio sezono pradžioje S. Perez buvo tas, kuris davė daugiausiai kovos M. Verstappen. Komandos draugai pirmuose turuose keitėsi pozicijomis ir per pirmus keturis etapus abu turėjo po du laimėtus GP.

Sezono viduryje S. Perez dar pasirodydavo ant podiumo, o nuo 16 turo trejetuke buvo vos vieną kartą. Vis tik, tai nesutrukdė užtikrintai užimti antrosios vietos.

Žvelgiant į artėjantį sezoną, meksikiečio konkurentais galima laikyti L. Hamilton, L. Norris bei Ch. Leclerc. Ypač daug tikimasi iš L. Norris, tačiau ar jam pavyks visą sezoną išlaikyti tokią formą, kaip praėjusių metų pabaigoje – didelis klausimas.

Geresnio rezultato tikimasi ir iš L. Hamilton. Vis tik, pagrindiniai konkurentai kelia tam tikrų klausimų, tuo tarpu S. Perez stabilumas turėtų leisti ir vėl džiaugtis antrąja vieta bei tuo pačiu pratęsti „Red Bull Racing“ komandos dominavimą. 

Formulė 1 2024 m. tvarkaraštis

Iš viso 2024 metų F1 tvarkaraštyje numatyti 24 etapai – pirmasis, kaip įprasta, vyks Bahreine, o sezonas baigsis gruodžio 8 d. Abu Dabyje. Bahreine taip pat vyks vienas prieš sezoninis važiavimas, kuris vyks vasario 21 – 23 dienomis. 

Pirmą kartą nuo 2019 metų sugrįžta Kinijos GP. Praėjusiais metais dėl stipraus lietaus neįvyko Emilijos-Romanijos regione turėjęs vykti etapas, tačiau jis įtrauktas į šių metų tvarkaraštį ir vyks gegužės 19 dieną. Pilnas 2024 m. „Formulės 1” tvarkaraštis:

Etapo numerisDataŠalis
1vasario 29 d. – kovo 2 d.Bahreinas
2kovo 7 – 9 d.Saudo Arabija
3kovo 22 – 24 d.Australija
4balandžio 5 -7 d.Japonija
5balandžio 19 – 21 d.Kinija
6gegužės 3 – 5 d.JAV
7gegužės 17 – 19 d.Italija
8 gegužės 24 – 26 d.Monakas
9 birželio 7 – 9 d.Kanada
10birželio 21 – 23 d.Ispanija
11birželio 28 – 30 d.Austrija
12 liepos 5 – 7 d.Didžioji Britanija
13 liepos 19 – 21 d.Vengrija
14liepos 26 – 28 d.Belgija
15rugpjūčio 23 – 25 d.Nyderlandai
16rugpjūčio 30 d. – rugsėjo 1 d.Italija
17rugsėjo 13 – 15 d.Azerbaidžanas
18rugsėjo 20 – 22 d.Singapūras
19spalio 18 – 20 d.JAV
20spalio 25 – 27 d.Meksika
21lapkričio 1 – 3 d.Brazilija
22lapkričio 21 – 23 d.JAV
23lapkričio 29 d. – gruodžio 1 d.Kataras
24gruodžio 6 – 8 d.JAE

Šešiuose etapuose bus sprinto formatas – Kinijoje, du kartus JAV, Austrijoje, San Paule ir Katare. Nuo 2026 metų F1 vyks ir naujai atidarytoje trasoje Madride.

Praėjusiais metais F1 debiutavo Las Vegase – ši trasa tapo 77-ąja, kurioje kada nors vyko „Formulės 1“ lenktynės. Las Vegaso etapas numatytas ir šio sezono tvarkaraštyje. 

Formulė 1 2024 m. komandos ir lenktynininkai

2024 m. „Formulės 1“ sezone varžysis dešimt komandų, kurios privalo turėti po du aktyvius lenktynininkus. Įdomu tai, jog tai bus pirmas sezonas F1 istorijoje, kai komandos pradės metus su tais pačiais lenktynininkais, kurie užbaigė praėjusį sezoną.

Vienintelis pokytis įvyko praeitais metais, kai „AlphaTauri“ komanda Nyck de Vries pakeitė Daniel Ricciardo nuo etapo Vengrijoje. 

„Alfa Romeo“ baigė bendradarbiavimą su „Sauber“ komanda ir paliko F1 2023 metais. „Sauber“ planuoja nuo 2026 metų dirbti su „Audi“, o šiuo metu komandos pilnas pavadinimas bus „Stake F1 Team Kick Sauber“. „AlphaTauri“ persivadino į „RB“. Čia galite matyti pilną komandų ir jų lenktynininkų sąrašą:

  • Alpine-Renault: Pierre Gasly ir Esteban Ocon
  • Aston Martin Aramco-Mercedes – Fernando Alonso ir Lance Stroll
  • Ferrari – Charles Leclerc ir Carlos Sainz Jr.
  • Haas-Ferrari – Kevin Magnussen ir Nico Hulkenberg
  • Kick Sauber-Ferrari – Zhou Guanyu ir Vallteri Bottas
  • McLaren-Mercedes – Lando Norris ir Oscar Piastri
  • Mercedes – Lewis Hamilton ir George Russell
  • RB-Honda RBPT – Daniel Ricciardo ir Yuki Tsunoda
  • Red Bull Racing-Honda RBPT – Max Verstappen ir Sergio Perez
  • Williams-Mercedes – Logan Sargeant ir Alexander Albon

„Ferrari“ ir Carlos Sainz Jr. ateitis

Tarpsezoniu nuskambėjo didelė žinia, kai buvo paskelbta, kad Lewis Hamiltonas nuo kito sezono paliks „Mercedes“ ir jungsis prie „Ferrari“. Šioje komandoje jis suvienys jėgas su Charles Leclerc, o Carlos Sainz Jr. privalės ieškotis naujos komandos.

Vis tik, 2025 metai bus puikus laikas ieškotis naujos komandos, kadangi net aštuonios iš jų turės laisvas vietas – baigsis kontraktai su esamais lenktynininkais. 

carlos-sainz

Žvelgiant į šį sezoną, bus labai įdomu pamatyti, kokią motyvaciją pademonstruos ispanas. Carlos Sainz Jr. praėjęs sezonas nebuvo pats geriausias, tačiau žinodamas, kad kitą sezoną bus paliktas, sportinį pyktį galės išlieti demonstruodamas dar geresnius rezultatus ir tuo pačiu užsidirbdamas geresnį kontraktą naujoje komandoje. 

„Mercedes“ komandos paskutinis šokis?

Nuo 2014 metų, kai Lewis Hamiltonas pirmą kartą su „Mercedes“ tapo F1 čempionu, šiai komandai nereikėjo pergyventi dėl savo ateities.

Iki 2020 metų britas su „Mercedes“ laimėjo šešis iš septynių čempionatų, o „Mercedes“ gaudavo dėmesio daugiau nei reikėjo. Vis tik, paskutiniai trys sezonai sėkmingi nebuvo, kas privertė ir britą ieškotis naujų namų. 

Pakeisti Lewis Hamiltoną „Mercedes“ komandai bus be galo sunku. Ar gali būti, kad 2024 metai šiam konstruktoriui bus paskutinis šokis? Prie Lewis Hamilton, paskutinis čempionas su „Mercedes“ komanda buvo argentinietis 1955 metais, kuris 1956 m. persikėlė į „Ferrari“ ir apgynė čempiono titulą. 

Martynas Norvilas nuo jaunystės žavėjosi kazino ir sporto lažybomis, o bėgant metams tapo šios srities ekspertu. Dėl savo aistros statymams jis praleido daugybę valandų studijuodamas įvairias sporto šakas ir strategijas, analizuodamas tikimybes ir tobulindamas savo įgūdžius. Martyno didžiulis žinių bagažas ir patirtis pelnė jam lažybų žaidėjų ben ..