Elitinės pasaulio Esporto komandos 2025

Esporto scena išgyvena pakilimo laikotarpį. Populiariausi žaidimai, tokie kaip „Counter-Strike 2”, „Dota 2”, „League of Legends“ organizuoja milijonus žiūrovų pritraukiančius turnyrus, kurių priziniai fondai iš esmės keičia žaidėjų asmeninius gyvenimus.

2024 metais Saudo Arabijoje vyko „Esports World Cup“, kur geriausios pasaulio esporto organizacijos varžėsi 22 skirtinguose žaidimuose.

Iš viso pasaulio taurės prizinis fondas siekė 62,5 mln. JAV dolerių. Pridėti galima ir tai, jog vis daugiau kalbama apie esporto olimpines žaidynes, kas taip pat turėtų būti naujasis žingsnis šioje industrijoje. 

Matant, kaip auga ir plečiasi esporto scena, kviečiame susipažinti su geriausiomis esporto komandomis. Čia sužinosite, kas yra esporto organizacija, kokie yra geriausi esporto komandų vardai, kaip patekti į esporto organizaciją bei kitą svarbiausią informaciją. 

📖 Turinys

Kas yra esporto organizacija?

Pirmiausia, pradėkime nuo to, kad yra esporto organizacija. Iš esmės galima sakyti, kad viskas veikia panašiai kaip ir sporto pasaulyje. Yra sporto klubų, kurie valdo kelias skirtingas komandas.

Pavyzdžiui, tokie žinomi vardai kaip Miuncheno „Bayern“, Barselonos „FC Barcelona“ ar Madrido „Real“ po savimi turi tiek futbolo, tiek krepšinio, tiek ir kitų sporto šakų komandas. Lygiai taip pat yra ir su esportu, didžiausi vardai, tokie kaip „Team Liquid“, „Natus Vincere“, „Twisted Minds“, „Cloud9“ turi komandas skirtinguose esporto žaidimuose. 

G2-IEM-Dallas

Organizacijos dydis gali būti labai įvairus – vienos koncentruojasi tik ties vienu žaidimu, kitos plečiasi ir siekia apimti daug skirtingų žaidimų. Vienos yra turtingesnės, kitos turi mažiau pinigų – lygiai taip pat kaip ir sporto pasaulyje.

Vienos organizacijos išlaiko aukštą lygį skirtingose sporto šakose, kitos sėkmingais rezultatais pasigirti gali tik vienoje iš jų. 

Mėgstantiems lažintis už esportą kviečiame susipažinti su geriausiomis esporto lažybų bendrovėmis.

Kokia yra esporto komandos struktūra ir rolės?

E-sporto komandos struktūra ir rolės priklauso nuo žaidimo, kuriam skiriama visa koncentracija. Kaip pavyzdį paimkime „Counter-Strike 2” komandą.

Jeigu ji priklauso didelei organizacijai, tuomet „CS2” komandos valdymui būna paskirtas atsakingas asmuo, kuris atsiskaito visos organizacijos valdybos nariams.

Po šiuo „CS2” komandos vadovu įprastai yra asmeniniai pagalbininkai, trenerių štabas ir žaidėjai. „Counter-Strike 2” komandą sudaro penki žaidėjai ir pagrindinis treneris, tačiau komandos viduje gali būti ir daugiau žaidėjų, ir trenerių-asistentų. 

esporto-arena

Kalbant apie roles, kaip ir organizacijos viduje darbuotojai turi tam tikras roles, pavyzdžiui, vieni atsakingi už rinkodarą, kiti už analitiką, kiti už žaidėjų ir varžovų skautinimą, taip ir žaidėjai komandose turi tam tikras roles.

Pavyzdžiui, „Counter-Strike 2” komandoje visi penki žaidėjai turi atitinkamai vieną iš rolių: AWPer, Entry Fragger, Anchor, Lurker, Support, In Game Leader. Lygiai taip pat yra ir kituose žaidimuose – atitinkamai nuo žaidimo ir jo esmės, kiekvienam žaidėjui yra priskiriama tam tikra rolė. 

Geriausios pasaulio esporto komandos

Išrinkti vieną geriausią pasaulio esporto komandą būtų per daug sudėtinga, kadangi reikia vertinti pasiekimus skirtinguose žaidimuose, taip pat vienos komandos didžiausiais laimėjimais gali pasigirti šiuo metu, kitos dominavimu prieš kelerius metus.

Dėl to, sudarėme sąrašą tų komandų, kurios yra ryškiausios arba tam tikrame žaidime arba visoje esporto scenoje. 

Tai komandos, kurios nebūtinai skina pergales šiomis dienomis – tai garsiausi esporto industrijos vardai, kurie dominuodavo tam tikru laikotarpiu arba pasižymi profesionalumu ir ilgaamžiškumu. Kai kurios organizacijos turi komandas skirtinguose žaidimuose, kuriuose išlaiko aukščiausią lygį. 

T1 (Pietų Korėja)

2002 m. buvęs „StarCraft“ žaidėjas Lim „BoxeR“ Yo-hwan įkūrė komandą „Team Orion“, kuri 2003 m. gruodžio mėn. buvo pervadinta į „4 Union”, o jau po metų ją pradėjo remti „SK Telecom“ bei buvo suteiktas naujas pavadinimas – „SK Telecom T1”. Iš pradžių tai buvo „StarCraft“ komanda, tačiau 2016 m. veikla šiame žaidime buvo nutraukta.

t1-faker

Šiuo metu „T1” turi dviejų žaidimų komandas – „League of Legends“ ir „Valorant“. Būtent „League of Legends“ komanda yra pasiekusi didžiausių pergalių.

Organizacija penkis kartus tapo „LoL“ pasaulio čempione – 2013, 2015, 2016, 2023 ir 2024 metais. 2023 metais esporto metų apdovanojimuose „T1” buvo pripažinta esporto metų komanda. 

Fnatic (Europa)

„Fnatic“ yra 2004 m. įkurta esporto organizacija, kurios būstinė Londone. Iš viso šiuo metu organizacija turi aštuonias aktyvias komandas šiuose žaidimuose: „Apex Legends“, „Counter-Strike 2”, „League of Legends“, „Mobile Legends: Bang Bang“, „Overwatch 2”, „Street Fighter“, „Rainbow Six Siege“ ir „Valorant“.

Per 20 metų organizacija yra laimėjusi daugiau nei 200 čempionatų 30 skirtinguose žaidimuose. Pagal „Forbes“ 2022 m. „Fnatic“ buvo verta 260 mln. JAV dolerių. 

Team Liquid (Šiaurės Amerika)

Tai 2000 m. įkurta esporto organizacija, kurios būstinė Nyderlanduose. Iš viso šiuo metu „Team Liquid“ turi net 22 aktyvias komandas skirtinguose žaidimuose. Skambiomis pergalėmis komanda gali pasigirti skirtinguose žaidimuose.

team-liquid-ultimate

2017 m. „Dota 2” komanda laimėjo „The International“, 2019 m. „Counter-Strike: GO“ komanda laimėjo „Intel Grand Slam“ prizą, o „League of Legends“ yra laimėjusi penkis „League Championship Series“ titulus. 2022 m. duomenimis „Team Liquid“ vertė siekia net 440 mln. JAV dolerių. 

G2 Esports (Europa)

„G2“ organizaciją pavadinimu „Gamers2” Ispanijoje 2014 m. įkūrė buvęs „League of Legends“ žaidėjas Carlos „ocelote“ Rodriguez Santiago. Šiuo metu įmonės būstinė Berlyne, Vokietijoje.

Organizacija turi devynias aktyvias komandas skirtinguose žaidimuose. 2022 m. duomenimis, „G2 Esports“ yra verta 340 mln. JAV dolerių. 

Cloud9 (Šiaurės Amerika)

2013 m. „League of Legends“ žaidėjai Jack ir Paulie Etienne įkūrė komandą, kuri 2016 m. tapo „Cloud9“. Šiuo metu organizacijos būstinė yra Santa Monikoje, Kalifornijoje.

Iš viso turi aktyvias komandos šešiolikoje skirtingų žaidimų. 2022 metų viduryje „Cloud9“ buvo vertinama kaip penkta brangiausia esporto organizacija, kurios vertė siekė 380 mln. JAV dolerių. 

Natus Vincere – NaVi (Rytų Europa)

„NaVi“ yra 2009 metais Kijeve, Ukrainoje įkurta esporto organizacija, kuri šiuo metu turi aktyvias komandas šešiolikoje skirtingų žaidimų.

elitinės-pasaulio-esporto-komandos-navi

Tik įsikūrę, 2010 m. tapo pirmąja „Counter-Strike“ komanda, kuri tais pačiais metais laimėjo „Intel Extreme Masters“, „Electronic Sports World Cup“ ir „World Cyber Games 2010”. 2011 metais „Dota 2” komanda laimėjo „The International 2011”, kas leido „NaVi“ vadintis viena sėkmingiausių esporto organizacijų. 

FaZe Clan (Tarptautinė)

„FaZe“ įkurta 2010 metais, o organizacijos būstinė Teksase, JAV. 2023 m. buvo pranešta, kad „FaZe Clan“ patronuojančią įmonę „FaZe Holdings“ įsigys „GameSquare“.

2024 m. „GameSquare“ paskelbė, kad formuoja naują įmonę – „FaZe Media“ kas „FaZe Holdings“ atskyrė į esporto ir medijos įmones. Iš viso šiuo metu „FaZe Clan“ turi aktyvias komandas dešimtyje skirtingų žaidimų. 

Evil Geniuses (Šiaurės Amerika)

„Evil Geniuses“ nuo 1999 m. įsikūrusi JAV, tačiau pati komanda įkurta 1997 m. Kanadoje.  Iš viso organizacija turėjusi aktyvių komandų „Counter-Strike“, „Call of Duty“, „Dota 2”, „League of Legends“, „StarCarft II“ ir kituose gerai žinomuose žaidimuose.

evil-geniuses-valorant

Šiuo metu turi tik aktyvias komandas tik „Valorant“ ir „Rocket League“ žaidimuose. 2015 m. „Dota 2” žaidime „Evil Geniuses“ laimėjo „The International 2015” turnyrą, kuris tuo metu turėjo didžiausią piniginį prizą esporto industrijos istorijoje. 2018 m. „Call of Duty“ komanda laimėjo „Call of Duty Championship“, o 2023 m. „Valorant“ tapo „Valorant Champions 2023” laimėtojais. 

Gen.G (Pietų Korėja/Tarptautinė)

Tai vos 2017 m. įkurta organizacija, kuri jau 2022 m. buvo vertinama 250 mln. JAV dolerių suma. Pietų Korėjos organizacija turi tris būstines – Los Andžele, Seule ir Šanchajuje. Aštuoniuose žaidimuose turi aktyvias komandas, o pati sėkmingiausia – „League of Legends“. 

DAMWON Gaming (Pietų Korėja)

„DAMWON Gaming“ dabar žinomi kaip „Dplus KIA“ yra 2017 m. Pietų Korėjoje įkurta esporto organizacija, kuri šiuo metu turi komandas penkiuose žaidimuose.

damwon-gaming

Daugiausiai dėmesio yra skiriama „League of Legends“ žaidimui, 2020 m. „Dplus KIA“ laimėjo pirmąjį Korėjos čempionatą, o po dviejų mėnesių tapo ir pasaulio čempionais. 

MAD Lions

2017 m. įkurta esporto organizacija Ispanijoje, kurios pagrindinė komanda varžosi „League of Legends“ žaidime. 2021 m. „MAD Lions“ pirmą kartą iškovojo „LEC“ titulą, kuomet finale įveikė „Rogue“. Madride būstinę turėjusi organizacija 2024 m. gruodžio 6 d. susijungė su kita gerai žinoma Ispanijos organizacija – „Movistar KOI“. 

Kaip tapti esporto komandos dalimi

Norint tapti esporto komandos dalimi, pirmiausia, reikia išsirinkti savo kelią. Jeigu norite tapti profesionaliu esporto žaidėju, tuomet reikia pradėti rodyti gerus rezultatus žemesniame lygyje ir tikėtis, kad jus pastebės vienas iš profesionalios komandos skautų-trenerių.

Kitas variantas – susirasti agentą, kuris bus tarpininkas tarp jūsų ir profesionalios esporto organizacijos. Svarbu pažymėti tai, jog esporte konkurencija nuolat auga ir tapti profesionaliu žaidėju tikrai nėra lengva. 

Jeigu norite tapti esporto komandos dalimi kaip darbuotojas, tuomet lengviausias būdas į ją patekti yra siunčiant savo CV bei stebint laisvas pozicijas. Į tokias roles, kaip rinkodara, analitika ar finansai galima patekti, kaip bet kurioje kitos srities įmonėje – stebėkite komandos darbo skelbimus arba susisiekite patys.

Jeigu jus domina treniravimo, skauto ar kita panaši rolė, tuomet taip pat galima stebėti organizacijų skelbimus, ar laisva tokia pozicija bei tuo pačiu galima nusiųsti prisistatymą apie save – galbūt atsiras komanda, kuriai prireiks jūsų teikiamų paslaugų. 

Apibendrinimas

Augant esporto industrijai, plečiasi ir organizacijos. Jeigu anksčiau komandas sudarydavo žaidėjai, treneris ir vienas komandos vadovas, tai šiomis dienomis galima rasti ypač dideles organizacijas, kurios turi savo treniravimosi studijas skirtingose Europos šalyse.

Kai kuriose esporto komandose dirba šimtai žmonių ir tai tik parodo, kokį lygį yra pasiekusi esporto scena. 

Martynas Norvilas nuo jaunystės žavėjosi kazino ir sporto lažybomis, o bėgant metams tapo šios srities ekspertu. Dėl savo aistros statymams jis praleido daugybę valandų studijuodamas įvairias sporto šakas ir strategijas, analizuodamas tikimybes ir tobulindamas savo įgūdžius. Martyno didžiulis žinių bagažas ir patirtis pelnė jam lažybų žaidėjų ben ..